داداشپور با تاکید براینکه از زمان اتصال ریلی شدن این بندر حجم ترانزیت و سرعت العمل در انتقال اقلام بیشتر از قبل شده است گفت: در آینده نه چندان دور شاهد کاهش زمان توقف کشتی در این بندر خواهیم بود .
به گزارش مجله خبری تپور؛ دکتر آرش داداشپور دواچی عضو هیئت مدیره بخش خصوصی در بندر کاسپین امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از زمان افتتاح خط آهن رشت کاسپین تاکنون نقش بسزایی را در عملکرد صادراتی و وارداتی این بندر ایفا نموده است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا به امروز اقلامی چون کود اوره، گازوئیل، مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی، قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات، سیمان از مسیر ریلی و اسکله بندر کاسپین ترانزیت و یا صادر شده است.
وی با بیان اینکه عمده اقلام صادراتی به کشورهای ترکمنستان، آذربایجان، قزاقستان و روسیه صادر شده است گفت: این کالاهای شامل، میلگرد، قیر، پلی اتلین، کربنات سدیم، مصالح ساختمانی و کاشی بوده است.
داداشپور با تاکید براینکه از زمان اتصال ریلی شدن این بندر حجم ترانزیت و سرعت العمل در انتقال اقلام بیشتر از قبل شده است گفت: از آنجایی که بندرکاسپین یک بندر نسل سومی بشمار میرود و نقش مهمی در کریدور شمال و جنوب دارد با ظرفیت و تخلیه بارگیری در فاز نهایی به ۱۵ میلیون تن کالا در سه نوبت کاری را نیز داراست.
مدیر بخش خصوصی در این بندر با بیان اینکه بندر کاسپین در زمینه توسعه ترانزیت بین الملل و ترانزیت تجاری به ویژه صادرات مجدد از بنادر انزلی اقدامات خوبی داشته است افزود: با سرمایهگذاری در پسکرانه منطقه آزاد انزلی فضایی مهیا شده است که با استفاده از مزایا و معافیتهای این منطقه در کنار زیرساختها و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری بویژه سیلوها، مخازن و انبارهای رو باز، توانسته در تسهیل و تسریع تجارت با کشور روسیه گامهای خوبی بردارد.
وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی با دارا بودن ۴ پست اسکله حاضر در حال طراحی و تدوین چنین تجهیزاتی به جهت مکانیزه کردن اسکلههای بندرکاسپین میباشد گفت: در آینده نه چندان دور شاهد کاهش زمان توقف کشتی در این بندر خواهیم بود و در نظر داریم با افزایش حجم سرمایهگذاری در بندر کاسپین، ظرفیتهای این بندر را در تمامی قسمتها افزایش دهیم تا در زمان مکانیزه شدن این اسکله از ظرفیتهای مناسبی برخوردار باشد.
انتهای خبر/۱۳۰۴
تمام حقوق برای مجله خبری تپور محفوظ می باشد کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.