به گزارش مجله خبری تپــــور از آستانه‌اشرفیه، سعید شفیعی ثابت: ترافیک یکی از مشکلات اصلی مناطق شهری است که روزانه هزینه‌های زیادی را به شهر تحمیل می‌کند که دلایلی همچون اریخی، تفریحی و توریستی بودن دارد.

همواره استان گیلان با معضلی با عنوان ترافیک‌ شهری مواجه است مواجه است که زندگی را برای مردم و عبور و مرور خودروها به شدت سخت کرده است به طوری مردم برای طی کردن مسیری کوتاه با خودروهای شخصی خود باید مسیری طولانی را طی کنند.

شهر آستانه‌اشرفیه یکی از شهرهای مذهبی در کشور است که سالانه مسافران زیادی زیارت حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) به این شهرستان سفر می‌کنند و به همین منظور همواره شاهد بروز ترافیک شدید در شهر آستانه‌اشرفیه هستیم.

کارشناسان حوزه راه و شهرسازی دلایل متعددی را عامل بروز ترافیک از آرمگاه دکتر محمد معین تا میدان فردوسی می‌دانند که یکی از این عوامل احداث میدان‌های نا متعارف در گذشته بوده است، میدان‌هایی که نه تنها بار ترافیک را کاهش نداده بلکه با احداث غیر اصولی منجر به افزایش ترافیک در آستانه‌اشرفیه شده است.

به دلیل حجم ترافیک، شهرداری پیشنهاد یک طرفه کردن خیابان امام خمینی(ره)، خیابان طالقانی و خیابان سردار جنگل را به شورای ترافیک شهرستان آستانه‌اشرفیه ارائه و این شورا با پیشنهاد شهرداری آن هم به صورت آزمایشی موافقت کرد.

از چند روز گذشته و بعد از اطلاع‌رسانی شهرداری در خصوص یک طرفه کردن خیابان امام خمینی(ره)، خیابان طالقانی و خیابان سردار جنگل و آن هم بدون اقناع‌سازی جامعه از طریق ارتباط با اصحاب رسانه منجر به واکنش برخی از مردم و حتی مغازه‌داران آستانه‌ای که در محدوده این ۲ خیابان مغازه دارند شده است.

شهرداری و شورای ترافیک آستانه‌اشرفیه در حالی دست به یک طرفه کردن خیابان امام خمینی(ره)، خیابان طالقانی و خیابان سردار جنگل زدند، که هیچ یک از اعضای شورای ترافیک از جمله شهردار، فرماندار، رئیس راهنمایی و رانندگی و رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستانه‌ای نبوده و به نظر می‌آید تنها با استناد به نظرات مشاور این طرح دست به چنین اقدامی زده است.

یک طرفه کردن خیابان امام خمینی(ره)، خیابان طالقانی و خیابان سردار جنگل آستانه‌اشرفیه در حالی مطرح شده است که به نظر می‌آید خیابان سردار جنگل با توجه به وجود خیابان نسبتاً باریک و وجود بازارچه سنتی بصیر، پاسخگو این حجم از خودروهای ورودی نباشد لذا در آن مسیر شاهد افزایش ترافیک خواهیم بود هر چند کسبه‌های آن محل معتقدند که اجرای این طرح منجر به رونق بازار و کسبه‌ها می‌شود.

یکی دیگر از ایرادات این طرح، انتخاب زمان نامناسب برای یک طرفه کردن این سه مسیر در این از ایام سال است، زیرا در این شرایط سخت اقتصادی، یک طرفه کردن این سه خیابان منجر به آسیب جدی به بازار شب عید و معیشت مغازه داران خواهد زد، لذا سوال مهم از شهرداری آستانه‌اشرفیه و شورای ترافیک این است که آیا بهتر نبود زمان دیگری را برای اجرای آزمایشی این طرح انتخاب می‌کردید؟

یکی از اهالی آستانه‌ای در گفت‌وگو با آستان‌خبر می‌گوید، «از میدان دکتر معین تا میدان آیت الله وحید، خودروها از برخی از کوچه‌ها مثل کوچه برق و کوچه سپاه به خیابان اصلی ورود می‌کنند که خود همین امر یکی از عوامل ترافیک  در خیابان اصلی شهر آستانه اشرفیه است در حالی این معضل حتی با یک طرفه کردن جاده هم برطرف نمی‌شود و قادعتا باری از بار ترافیکی جاده کاسته نمی‌شود.»

این شهروند آستانه‌ای می‌گوید، «اسفند ماه اوج کار و امرار معاش کسبه‌ها و معازه‌داران است ولی با یک طرفه کردن خیابان طالقانی و امام خمینی(ره) منجر آسیب جدی به بازار می‌شود لذا بهتر بود شهرداری این پروژه را در فصل پاییز و یا بعد از تعطیلات نوروز اجرایی می‌کرد.»

دیگر مواردی که می‌توان از آن به عنوان یکی از ضعف‌های اجرای این طرح اشاره کرد، پارک خودرو توسط مغازه داران در خیابان اصلی و خیابان سردار جنگل است در همین خصوص و به گفته یکی از شهروندان شهر آستانه‌اشرفیه، تا وقتی مغازه داران به خصوص بانکداران خودروهای خود را در معابر اصلی شهر پارک کنند عملاً یک طرفه کردن جاده سودی نداشته و به نوعی پاک کردن صورت مسئله است‌.

یکی از کارشناسان حوزه راه و شهرسازی نیز می‌گوید میادین «اصلی شهر آستانه‌اشرفیه از جمله میدان معین، میدان امام خمینی و آیت‌الله وحید خود عاملی بر ترافیک شهر هستند و حتی در صورت یک‌طرفه بودن هم‌به دلیل غیر استاندارد بودن باز منجر به ترافیک می‌شوند.»

در کنار همه این موارد عدم برنامه‌ریزی اعضای شورای شهر و شهرداری در جانمایی برای پارکینگ‌های مناسب وضعیت ترافیکی در آستانه‌اشرفیه منجر به وضعیت فعلی میزان بار ترافیکی در این شهر توریستی شده است.

حال  با توجه به نواقص بیشمار در اجرای طرح یک طرفه کردن خیابان امام خمینی(ره)، خیابان طالقانی و خیابان سردار جنگل، شهرداری آستانه‌اشرفیه و شورای ترافیک چه اصراری بر اجرای این طرح و آن هم در این موقع از فصل سال دارد و آیا بهتر نبود پیش از اعلام رسمی از نظرات کارشناسان متععد بهره و در یک نشست خبری فواید این طرح را برای شهروندان تببین می‌کردند؟

ضمن اینکه مردم آستانه‌اشرفیه در گذشت نیز زخم خورده تصمیمات لحظه‌ای این چنینی از سوی مدیران شهری و شورای ترافیک در بازه‌های مختلف ازجمله قطع بیش از ۱۵۰ اصله درخت چنار خیابان شهید بهشتی آستانه‌اشرفیه بوده‌اند و بیم این را دارند که بار دیگر شهر دستخوش تصمیمات اشتباه مدیران شود.

انتهای پیام/۱۳۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

adal pikchar pornfactory.mobi www rajput photo com indian girl sex video download analpornstars.info wap indian sex com x vedioa eromyporn.info indian mom and baby اجمل طيظ sexesursexe.com افلام نيك لواط سكس\مصري ursextube.com نياكه رومانسيه
hearts on ice may 22 2023 full episode teleseryeheaven.com apoy sa langit july 28 2022 full episode english desi sexy video daporn.mobi marati sex photo xvedios mom porndig.mobi indian sexs vedios hentai ah my godess hentairulz.com 300 yen no otsukiai اخ بينك اختة arabian-porn.com افلام سكس طياز كبيره
قصص نيك مصورة onetube.org سكس فلاحي مصري filmywap mobi afiporn.net manipuri sex girl marugujrat pornhindivideo.com sex blue com sex pron videos xxx-pakistani.com x porn please deshi xnx orgymovs.net mallu force sex