فرماندار شهرستان رشت، در نشست تقدیر از عملکرد روابط عمومیهای شورای شهر، شهرداری و سازمانهای تابعه، با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی، نقش این حوزه را فراتر از تولید محتوا و آن را عامل ایجاد امید در جامعه عنوان کرد.
به گزارش مجله خبری تپور؛ اسماعیل میر غضنفری فرماندار شهرستان رشت دقایقی پیش در نشست تقدیر از عملکرد روابط عمومی های شورای اسلامی، شهرداری و سازمان های تابعه شهرداری رشت به مناسبت ۲۷ اردیبهشت مصادف با روز ارتباطات و روابط عمومی در ساختمان شهرداری رشت برگزار شد با تأکید بر اینکه کار در حوزه روابط عمومی کاری سخت اما عاشقانه است اظهار کرد : ممکن است فعالان این حوزه به اندازه تلاششان از مواهب دنیایی برخوردار نباشند، اما نقش مهمی در بهرهمندی جامعه از توانمندیهای سازمان دارند.
وی با بیان اینکه روابط عمومی پیشانی یک سازمان است، افزود: امروز روابط عمومی صرفاً عکاسی و خبرنویسی نیست، بلکه تحلیلی عمیق، تفکر و انتقال درست آن به مدیران سازمانی را شامل میشود.وی با اشاره به اهمیت صداقت در تبلیغ بیان کرد : گاهی مدیران مسیر نادرستی میروند و این روابط عمومیها هستند که با نقش رفوگرانه خود، گفتوگوها را به امید در جامعه تبدیل میکنند.
فرماندار رشت با ابراز خرسندی از نخستین حضور خود در ساختمان شهرداری رشت تصریح کرد : بسیار خوشحالم که اولین حضورم در جمع در شهرداری رشت همزمان با حضور در جمع روابط عمومیها است و معتقدم تلاش بیشتر این عزیزان، خروجی بهتری برای مدیران در پی دارد.
روابط عمومیها، پیشگامان اعتمادسازی میان مردم و مسئولان هستند
مسعود عباسنژاد، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست با تقدیر از روابط عمومی های شورا، شهرداری و سازمان های تابعه و با اشاره به جایگاه مهم روابط عمومیها اظهار کرد: روابط عمومی یک نهاد صرفاً اداری نیست، بلکه یک مجموعه زنده و پویاست که میتواند نقش مؤثری در ایجاد اعتماد میان مردم و مسئولان ایفا کند.وی با بیان اینکه اگر تلاشهای شبانهروزی روابط عمومیها نباشد، بیشک مردم از اقدامات و عملکرد نهادهایی که شبانهروز برای حل مشکلات تلاش میکنند، بیاطلاع خواهند ماند افزود: روابط عمومیها در واقع نوک پیکان پاسخگویی هستند و این مسئولیت مهم را در شهرداری و سازمانهای تابعه به خوبی انجام میدهند.
عباسنژاد با تبریک به فعالان این حوزه گفت : به عنوان نمایندگان مردم رشت در شورا، از تلاشهای تمامی دستاندرکاران روابط عمومی در شورا، شهرداری و سازمانهای زیرمجموعه قدردانی میکنیم و عملکرد خوب روابط عمومیها باعث میشود زحمات دستگاهها دیده شود.وی با تاکید به اینکه نقش روابط عمومی فقط بازتاب عملکرد نیست بیان کرد: روابط عمومی ها باید شنونده مشکلات نیز باشند و آنها را به مدیران انتقال دهند و تنها در این صورت است که میتوان گفت روابط عمومیها به درستی نقش خود را ایفا کردهاند.
روابط عمومیها صدای مدیریت شهری هستند
سید حسین رضویان، رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت نیز در این نشست با تأکید بر اهمیت نقش روابط عمومی در ایجاد همدلی با مردم، از عملکرد روابط عمومی شورا، شهرداری و سازمانهای تابعه قدردانی و روابط عمومی را صدای مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: بنده از ابتدای دهه ۹۰ به مدت هفت سال در مجموعه روابط عمومی فعالیت داشتهام و به خوبی با سختیها و ارزش کار این بخش آشنا هستم.وی با بیان اینکه روابط عمومیها همانند خبرنگاران عمل میکنند اما با رویکردی سازمانمحور افزود: خبرنگاران بیطرفانه مینویسند اما روابط عمومیها باید مصالح و منافع سازمان خود را نیز در نظر بگیرند و بر اساس آن اطلاعرسانی کنند.
انعکاس صحیح اخبار رضایتمندی شهروندان را به همراه دارد
رحیم شوقی شهردار رشت نیز در این جلسه با تقدیر از روابط عمومی ها با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری رشت بزرگترین بنگاه اقتصادی استان است اظهار کرد: شهرداری رشت حدود چهار هزار نفر پرسنل دارد که بالغ بر دو هزار نفر نیروی کارگری است.وی با بیان اینکه برخی از واحدها به صورت شبانه روزی در سطح شهر فعالیت می کنند افزود : حجم فعالیت های مجموعه شورا و شهرداری رشت بالاست و یقینا نیازمند انعکاس صحیح ، درست و به موقع است و انعکاس درست عملکرد مجموعه مدیریت شهری رضایتمندی شهروندان را به همراه دارد.
در این نشست از روابط عمومی های شورای اسلامی، شهرداری و سازمان های تابعه شهرداری رشت تقدیر شد.
انتهای خبر/۱۳۰۴
تمام حقوق برای مجله خبری تپور محفوظ می باشد کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.