بازرس کل گیلان از دریافت بیش از هزار و ۲۰۰ گزارش مردمی در چهار و نیم ماه گذشته خبر داد.
به گزارش مجله خبری تپور؛ دکتر احمد آقایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت گفت: شهروندان گیلانی از ابتدای امسال تا نیمهی مردادماه، هزار و ۲۵۴ گزارش در خصوص نحوهی عملکرد دستگاههای دولتی و حاکمیتی به سازمان بازرسی استان ارسال کرده اند که تاکنون هزار و ۱۲۵ مورد از این گزارشها، بررسی و تعیین تکلیف شده و ۱۲۹ مورد هم در حال پیگیری است.
بازرس کل گیلان همچنین با بیان اینکه در این مدت ۷۸۶ شکایت در سامانهی بازرسی ثبت شده، افزود: تاکنون ۵۹۶ مورد از این شکایات، مورد رسیدگی قرار گرفته و تلاش بازرسان برای تعیین تکلیف ۹۰ گزارش باقیمانده ادامه دارد.
وی رویکرد و اولویت سازمان بازرسی را تلاش برای اصلاح امور از طریق ارایهی راهکارها و مشورتهای لازم به متصدیان دستگاههای اجرایی برشمرد و اضافه کرد: امسال از ۴۷ گزارشی که بازرسی در راستا اصلاح امور تهیه و تدوین کرده، ۱۸۲ پیشنهاد، استخراج و به متولیان اجرایی و دستگاههای دولتی ارایه شده است.
دکتر آقایی در ادامه همچنین بر لزوم تعامل و همراهی رسانهها با مجموع دستگاههای حاکمیتی برای حفاظت از عرصههای طبیعی، منایع ملی و انفال الهی تاکید کرد و افزود: پایش مستمر رسانهها میتواند زمینهی بروز هرگونه خطا، انحراف یا تخلف احتمالی را از دستگاههای اجرایی و دولتی سلب نموده و یاریگر سازمان بازرسی برای نظارت بر اجرای قوانین و حسن اجرای امور باشند.
بازرس کل گیلان در ادامه روند فعالیتهای نظارتی بازرسی را در ۶ گروه تخصصی مرتبط با تولید- اقتصاد- زمین و محیط زیست – منابع طبیعی- شهرداریها و مسایل فرهنگی تشریح کرد و گفت : هز یک از این گروهها، اهداف و اولویتها را بر اساس برنامههای ابلاغی سازمان بازرسی کل کشور پیگیری میکنند.
انتهای خبر/۱۳۰۴
تمام حقوق برای مجله خبری تپور محفوظ می باشد کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.