به گفته مدیرعامل راه آهن، شرکت راه آهن سعی می‌کند برای خطوطی که احداث می‌کند تمام استانداردها را رعایت کند و به عنوان نمونه خط آهن رشت ـ قزوین با سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت افتتاح شد در صورتی که باید با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به بهره برداری می‌رسید.

به گزارش مجله خبری تپور؛ میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن در گفتگو با صدا و سیما اظهار کرد: تا پیش از سال ۱۳۸۰ که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نبود، تمام فعالیت‌های عمرانی بخش ریلی با شرکت راه آهن بوده و بعد از اینکه این شرکت تاسیس شد، در طول این ۲۰ سال اختلالاتی در حوزه ساخت پیش آمد و تقسیم کارها به درستی انجام نمی‌شود.

مدیرعامل راه آهن ادامه داد: شرکت ساخت، خط آهن را احداث می‌کند و بدون اینکه درباره مبدا و مقصد به طور مشخص از نظر راه آهن مطلع شود مناقصه احداث خط را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت راه آهن معتقد است برای بهره برداری خطوط جدید، شرکت ساخت باید استانداردها را قویتر رعایت کند و این بهره بردار است که به مردم خدمات‌رسانی می‌کند، بیان کرد: در دولت گذشته شاهد برخی تحویل‌ها با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از طرف شرکت ساخت بودیم، اما در این دولت سعی شده جلوی افتتاح‌های زود هنگام شرکت ساخت گرفته شود.

صالحی افزود: شرکت راه آهن سعی می‌کند برای خطوطی که احداث می‌کند تمام استانداردها را رعایت کند و به عنوان نمونه خط آهن رشت – قزوین با سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت افتتاح شد در صورتی که باید با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به بهره برداری می‌رسید.

صالحی تصریح کرد: خطوط ریلی را که از طریق شرکت ساخت ساخته می‌شود را در صورتی تحویل می‌گیریم که استاندارهای لازم را رعایت کنند.

مدیرعامل راه آهن در پاسخ به این سوال که آخرین اقدامات درباره خط آهن شلمچه بصره چیست؟ گفت: هم اکنون کارکنان شرکت راه آهن در جزیره سندباد در خاک عراق برای انجام عملیات عمرانی ساخت خط آهن شلمچه – بصره حضور دارند و مشغول فعالیت هستند.

انتهای خبر/۱۳۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *