معاون پیشین آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با کمبود بیش از ۲۵۰ هزار معلم رو به رو است، گفت: راهکار‌هایی نیز که برای رفع این مشکل در نظر  گرفته می‌شود، کارایی لازم را ندارد و کیفیت آموزشی را تضمین نمی‌کند.

به گزارش مجله خبری تپور؛ ابراهیم سحرخیز معاون پیشین آموزش و پرورشبا اشاره به اینکه جدی‌ترین چالشی که در سال تحصیلی جدید به چشم خواهد آمد، بحث کمبود معلم است، اظهار کرد: کمبود معلم در‌ دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول جدی‌تر از سایر مقاطع تحصیلی است.

معاون پیشین آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که‌ برای جبران کمبود معلم به چه تعداد نیرو نیاز است؟ به جام جم آنلاین گفت: براساس گزارش سال گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس آموزش و پرورش به حدود ۲۵۰ هزار معلم نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه کمبود معلم بیش از ۲۵۰ هزار نفر است‌، توضیح داد: هر سال حدود یکصد هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند.‌ علاوه بر این نباید کلاس‌های درسی را که بیش از ۴۰ دانش آموز دارند، نیز فراموش کرد.

سحرخیز ادامه داد‌: این درحالی است که تعداد دانش آموزان در مقطع ابتدایی نباید بیشتر از ۱۹ نفر نباشد. ‌با توجه به این مسائل ‌ باید گفت که کمبود معلم در ‌آموزش و پرورش بیش از ۲۵۰ هزار نفر است.

راهکارهای تکراری و نامناسب

معاون پیشین آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا راهکارهایی که برای حل این مشکل به کار گرفته‌ می‌شود، مناسب است؟ نیز عنوان کرد: شیوه‌هایی که برای جبران کمبود معلم به کار گرفته می‌شود، روش‌های تکراری سال‌های گذشته است که کارایی لازم را ندارد.

وی ادامه داد:‌ به کارگیری معلمان بازنشسته، استفاده از نیروهای حق‌التدریس، پرداخت اضافه کار به معلمان شاغل و استفاده از سرباز معلمان کیفیت آموزش را تضمین نمی‌کند.

سحرخیز با اشاره به اینکه نیروهای بازنشسته انگیزه و توان لازم را برای تدریس ندارند، عنوان کرد: اطلاعات نیروهای بازنشسته به روز نیست و آنها صرفا به دلیل مشکلات معیشتی به این کار می‌پردازند. ‌

معاون پیشین آموزش و پرورش درباره راهکار استفاده از خرید خدمات نیز توضیح داد: این راهکار نیز مناسب نیست، زیرا این نیروها ‌‌امنیت شغلی ندارند و حقوق‌شان به موقع پرداخت نمی‌شود. به همین دلیل انگیزه لازم را برای تدریس ندارند.

وی درباره معلمان شاغلی که تحت‌ عنوان اضافه کار برای جبران کمبود معلم فعالیت می‌کنند نیز یادآور شد: معلمان شاغل نیز پس از انجام وظیفه قانونی‌،‌ توان لازم را برای حضور در کلاس درس و تدریس ندارند. این درحالی است که معلمان برای عملکرد بهتر باید زمانی را نیز به مطالعه اختصاص دهند.

سحرخیز عنوان کرد: بحث کمبود معلم آنقدر جدی است که در مدارس از مدیر و معاونان نیز می‌خواهند که در کلاس‌های درس حاضر شده و به تدریس بپردازند. اما این رویکرد اشتباه است، زیرا بسیاری از معاونان و مدیران تخصص لازم را برای تدریس ندارند. به همین دلیل در کلاس‌های درس نقش مبصر ‌را ایفا خواهند کرد.

‌معاون پیشین آموزش و پرورش افزود: علاوه بر ناتوانی در تدریس حضور معاون و مدیر مدرسه در کلاس درس ممکن است زمینه برای بروز حوادث در مدارس نیز ایجاد کند.

به گفته وی بهترین راهکار برای رفع مشکل کمبود معلم این است که آموزش و پرورش نیرو متخصص و متعهد جذب کند.

منبع جام جم آنلاین

انتهای خبر/۱۳۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

adal pikchar pornfactory.mobi www rajput photo com indian girl sex video download analpornstars.info wap indian sex com x vedioa eromyporn.info indian mom and baby اجمل طيظ sexesursexe.com افلام نيك لواط سكس\مصري ursextube.com نياكه رومانسيه
hearts on ice may 22 2023 full episode teleseryeheaven.com apoy sa langit july 28 2022 full episode english desi sexy video daporn.mobi marati sex photo xvedios mom porndig.mobi indian sexs vedios hentai ah my godess hentairulz.com 300 yen no otsukiai اخ بينك اختة arabian-porn.com افلام سكس طياز كبيره
قصص نيك مصورة onetube.org سكس فلاحي مصري filmywap mobi afiporn.net manipuri sex girl marugujrat pornhindivideo.com sex blue com sex pron videos xxx-pakistani.com x porn please deshi xnx orgymovs.net mallu force sex