مدیرکل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانههای وزارت ارشاد با اشاره به اینکه بدون محیط شناسی راهبردی امکان موفقیت در مبحث شهر خلاق وجود ندارد، گفت: شهر خلاق به نیروی کار خلاق و انعطاف پذیر نیاز دارد.
به گزارش مجله خبری تپور؛ محمد آقاسی عصر امروز با حضور در نشست بررسی نقش رسانهها در برندسازی شهری در دومین سالانه رشت شهر خلاق خوراک در موزه روستایی گیلان با اشاره به اینکه جمعیت جهان به شدت در حال تغییر است، اظهار کرد: شهرها محصول فروپاشی روستاها هستند و امروزه ما شاهد رشد سریع جمعیت در جهان هستیم.
وی با اشاره ویژگیهای شهر خلاق خوراک رشت افزود: در رشت بافت تاریخی و مدرن وجود دارد و این موجب شده است که با هویتهای نقطه ای مواجه شویم.
آقاسی با تأکید به اینکه در شهرها کنش جمعی فراوانی وجود دارد، افزود: شهر خلاق شهری است که باید تولید داشته باشد و در عنوان شهر خلاق نباید فقط به یک تابلو بسنده کرد.
وی با بیان اینکه تولد هر مفهومی حتما زمینه فرهنگی، اجتماعی دارد، تصریح کرد: شهر خلاق به واسطه اینکه شهرهای امروز به شدت با انسان در ضدیت است تشکیل شده و در شهرهای امروز روح عینی بر روح ذهنی غلبه پیدا کرده است.
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانههای وزارت ارشاد با تأکید به اینکه خلاقیت در دوره ای اهمیت پیدا کرده که شهرها ضد انسان شدهاند و خلاقیت فروکش پیدا کرده است.
آقاسی با اشاره به اینکه بدون محیط شناسی راهبردی امکان موفقیت در مبحث شهر خلاق وجود ندارد بیان کرد: بخشی از این تحقق نیازمند فضای مجازی است و تا جایی که ممکن است باید به آن اشراف پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه شهری می تواند خلاق باشد که مردمانش را ببیند و بشناسد، افزود: برای برند شدن این مهم نباید فقط به یک قشر خاص نگاه شود و در عین حال شهر خلاق به نیروی کار خلاق و انعطافپذیر نیاز دارد.
انتهای پیام/۱۳۰۱
تمام حقوق برای مجله خبری تپور محفوظ می باشد کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.