به گزارش مجله خبری تپـــــور از بندرانزلی، در حال حاضر ایران در بیش از ۴۳ کشور همچون ارمنستان، تاجیکستان، امارات، روسیه، قفقاز و کشورهای حوزه آسیای میانه مرکز تجاری ایجاد کرده است. همچنین شبکه‌ای بالغ بر ۸ مرکز تجاری در سرتاسر قاره آفریقا فعال شده و به ارائه طیف وسیعی از خدمات به شرکت‌های تولیدی و صادراتی که بنای حضور در بازار آفریقا را دارند، می‌پردازند. این مراکز در کشورهای کنیا، اوگاندا، تانزانیا، ساحل عاج، غنا، کامرون، سنگال، نیجریه، الجزایر و آفریقای جنوبی مستقر و این شبکه همچنان در حال توسعه است.

بر اساس آخرین خبرها قرار است بر تعداد این مراکز افزوده شود. برخی منابع مطلع اعلام می‌کنند که تا پایان سال جاری تعداد این مراکز از عدد ۵۰ عبور خواهد کرد. این مراکز که  کار رایزن بازرگانی را در کشورهای هدف انجام خواهند داد، می‌تواند نقش پررنگی در افزایش صادرات کشور بخصوص در بازارهای جدید (امریکای لاتین و آفریقایی) ایفا کند.

راه‌اندازی مراکز تجاری در کشورهای هدف به نفوذ در بازارهای مختلف کمک می‌کند، از همین رو است که کشور چین در این حوزه فعالیت بزرگی انجام داده است. گفته می‌شود که چشم بادامی‌ها در برخی کشورها بیش از ۱۰ مرکز تجاری دایر کردند تا شرایط تجارت را برای فعالان اقتصادی خود تسهیل کنند. در ایران مراکز تجاری با ۴ هدف اصلی ایجاد شده که اولین آن مربوط به ارائه خدمات کسب و کار و مشاوره به فعالان اقتصادی و شرکت‌های تولیدی صادرات محور است، این امر می‌تواند امکان ورود کالا به بازار هدف را بسنجد و قابلیت موجود را با تبیین گزارش‌های اولویت‌بندی شده در بازار ارائه و قوانین مربوط به استاندارد، گمرک و قرنطینه را شناسایی کند. مشارکت در حوزه رویدادهای تجاری به عنوان نماینده سازمان توسعه تجارت با مجوز رسمی، دومین هدف برای راه‌اندازی مراکز تجاری است که با معرفی هیأت‌های تجاری می‌تواند در زمینه اعزام فعالان اقتصادی به نمایشگاه‌های داخلی کشور اقدام کند. ارائه خدمات حقوقی و مالکیت فکری ثبت شرکت‌ها سومین وظیفه مراکز تجاری است، ضعف آگاهی شرکت‌ها در چگونگی ثبت و حضور در بازارهای هدف از مشکلاتی است که توسعه تجارت را کند کرده که این روند با حضور مراکز تجاری تسهیل می‌شود. چهارمین هدف ارائه خدمات اطلاع‌رسانی و تبلیغات است، لذا ضرورت دارد همایش‌هایی برای ایجاد فرصت تجاری با کمک مراکز تجاری برگزار شود تا با معرفی بازارها، توسعه صادرات و واردات محصولات بر اساس شناخت باشد.

رحمت‌الله خرمالی، مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت درباره مراکز تجاری و نقشی که این مجموعه‌ها در تجارت ایفا خواهند کرد، گفت: مراکز تجاری در کشورهای هدف بازوان توسعه تجارت شدند. بدین جهت مراکز تجاری تسهیل کننده ارائه خدمات و معرفی کالاها به فعالان اقتصادی هستند، بر این اساس ۹ مرکز تجاری رسمی در کشورهای آسیای میانه، قفقاز و روسیه راه‌اندازی شده که بزودی مراکز دیگری نیز به این تعداد اضافه می‌شود.

او خاطرنشان‌کرد: برخی مراکز تجاری خدمات خوبی را تاکنون ارائه و با جذب سرمایه‌گذاری و تولیدات مشترک در جهت توسعه تجارت اقدام کرده و با نفوذ در بازار گسترش مبادلات را به ثمر نشانده‌اند.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت گفت: مراکز تجاری می‌توانند در زمینه پشتیبانی و لجستیک برای جذب شرکت‌های فعال در این بخش اقدام و همراهی این شرکت‌ها را برای توسعه تجارت حتی در زمینه واردات جلب کنند که با توجه به امضای موافقتنامه تجارت آزاد ظرفیت فراوانی در این بخش نیز ایجاد شده است.

او افزود: در حوزه نقل و انتقال مالی بانکی، با توجه به تحریم‌ها، مراکز تجاری می‌توانند همراهی‌های لازم را انجام دهند و با نرخ کمتری ارزها را به کشور منتقل کنند که می‌تواند در توسعه تجارت مؤثر واقع شود.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت گفت: مراکز تجاری در انتقال فناوری نیز می‌توانند مؤثر باشند و با جذب صاحبان فناوری در کشورهای مقصد در قالب سرمایه‌گذاری مشترک،‌ فناوری‌های مورد نیاز را به داخل کشور بیاورند.
سازمان توسعه تجارت از آبان ماه سال گذشته، فراخوان راه‌اندازی مراکز تجاری را ارسال و از تمام تجار و کسانی که حائز شرایط هستند و در کشورهای هدف برنامه قابل اجرا دارند و می‌توانند ظرفیت‌های ایران را در آن کشورها گسترش دهند دعوت به مشارکت کرده است؛ در همین خصوص کارگروهی در سازمان توسعه تجارت مستقر شده تا تمام برنامه‌های ارائه شده از سوی فعالان اقتصادی را بررسی و در صورت نیاز آنها را تأیید کند و اگر متقاضی، توان لازم را داشته باشد مجوز یک ساله به صورت موقت صادر و پس از یک سال اگر عملکرد موفقی داشته باشد مجوز دائمی به فعال اقتصادی داده می‌شود.

سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که مرکز تجاری راهی برای استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی است لذا افرادی از بخش خصوصی که به دنبال این بودند نماینده ایران در کشور هدف بشوند ولی پاسپورت سیاسی را به دلیل محدودیت‌های تحریم نمی‌خواستند، می‌توانند از طریق مرکز تجاری فعالیت کنند. تمام خدماتی که رایزن بازرگانی ارائه می‌دهد از سوی رئیس مرکز تجاری بدون داشتن پاسپورت سیاسی به تجار ارائه می‌شود. بدین جهت کسی (از بخش خصوصی) که می‌خواهد مرکز تجاری را راه‌اندازی کند، درخواست خود را ارائه می‌دهد سپس در کمیته‌های سازمان توسعه تجارت به ارائه برنامه‌های خود می‌پردازد و در صورت تأیید نهایی، مجوز برای تأسیس و فعالیت مرکز صادر می‌شود و متقاضی به عنوان رئیس مرکز فعالیت را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/۱۳۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

adal pikchar pornfactory.mobi www rajput photo com indian girl sex video download analpornstars.info wap indian sex com x vedioa eromyporn.info indian mom and baby اجمل طيظ sexesursexe.com افلام نيك لواط سكس\مصري ursextube.com نياكه رومانسيه
hearts on ice may 22 2023 full episode teleseryeheaven.com apoy sa langit july 28 2022 full episode english desi sexy video daporn.mobi marati sex photo xvedios mom porndig.mobi indian sexs vedios hentai ah my godess hentairulz.com 300 yen no otsukiai اخ بينك اختة arabian-porn.com افلام سكس طياز كبيره
قصص نيك مصورة onetube.org سكس فلاحي مصري filmywap mobi afiporn.net manipuri sex girl marugujrat pornhindivideo.com sex blue com sex pron videos xxx-pakistani.com x porn please deshi xnx orgymovs.net mallu force sex