معاون وزیر راه ظرفیت انتقال بار خط ریلی رشت – کاسپین را هفت میلیون تن دانست و گفت: با توجه به جابجایی کمتر مسافر، ظرفیت انتقال بار به رشت تا ۱۰ میلیون تن افزایش می یابد.

به گزارش مجله خبری تپور؛ امروز، ۳۱ خردادماه در حاشیه مراسم افتتاح راه آهن رشت – کاسپین در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این مسیر ریلی آخرین بخش از کریدور دریایی شمال به جنوب است، اظهار کرد: این قطعه که حلقه مفقوده کریدور بود، امروز به اتمام رسید و با حضور سرپرست ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی افتتاح خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه راه آهن رشت – کاسپین در اردیبهشت ماه به اتمام رسید و آماده افتتاح با حضور رئیس جمهور بود، خاطرنشان کرد: طول این پروژه ۳۷ کیلومتر بوده و ۴۰ کیلومتر ریل‌گذاری صورت گرفته است که اعتبار هزینه شده نیز با ارزش روز، معادل ۶۰۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

خادمی با اشاره به عبور این خط ریلی از اراضی کشاورزی و مناطق روستایی، از سختی های احداث این مسیر گفت و عنوان کرد: ظرفیت انتقال بار این خط ریلی هفت میلیون تن و ظرفیت جابجایی مسافر آن ۶۰۰ هزار نفر است، اما با توجه به جابجایی کمتر مسافر، ظرفیت انتقال بار به رشت تا ۱۰ میلیون تن افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه یک شاخه راه آهن رشت – کاسپین در ادامه به بندرانزلی و شاخه دیگر آن به آستارا می رود، عنوان کرد: این مسیر نقش بین المللی دارد و به عنوان کریدور سراسری ریلی – دریایی قرار است از روسیه و شمال اروپا با طول ۱۳ هزار کیلومتر و عبور از داخل خاک جمهوری اسلامی ایران به بندر بمبئی برسد لذا بخشی از پروژه حمل و نقل بین المللی خواهد بود و با بهره‌برداری از آن می توانیم کالاهای شرق آسیا را به دریای خزر و سپس بندر آستراخان روسیه، مسکو و اروپا برسانیم.

معاون وزیر راه با اشاره به مدت زمان ۴۵ روزه حمل بار از کانال سوئز، تصریح کرد: کریدور شمال به جنوب این مسیر را ۲۵ روز کوتاه تر و کاهش ۳۰ درصدی هزینه را به دنبال دارد.

وی همچنین به نقش داخلی راه آهن رشت – کاسپین اشاره کرد و متذکر شد: شبکه ریلی کشور از بنادر جنوب تا دریای خزر تکمیل خواهد شد و می تواند در درآمد ملی بسیار موثر باشد.

در جریان سفر یک روزه محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقاماتی از چند کشور راه آهن رشت – کاسپین با هدف تکمیل کریدور شمال – جنوب امروز، ۳۱ خردادماه به بهره‌برداری می رسد. راه آهن رشت – کاسپین حلقه تکمیلی کریدور شمال – جنوب محسوب می‌شود و این پروژه مهم که قرار بود با حضور شهید آیت الله رئیسی به بهره برداری برسد به عنوان پل ارتباطی کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس یاد می‌شود که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

انتهای خبر/۱۳۰۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

adal pikchar pornfactory.mobi www rajput photo com indian girl sex video download analpornstars.info wap indian sex com x vedioa eromyporn.info indian mom and baby اجمل طيظ sexesursexe.com افلام نيك لواط سكس\مصري ursextube.com نياكه رومانسيه
hearts on ice may 22 2023 full episode teleseryeheaven.com apoy sa langit july 28 2022 full episode english desi sexy video daporn.mobi marati sex photo xvedios mom porndig.mobi indian sexs vedios hentai ah my godess hentairulz.com 300 yen no otsukiai اخ بينك اختة arabian-porn.com افلام سكس طياز كبيره
قصص نيك مصورة onetube.org سكس فلاحي مصري filmywap mobi afiporn.net manipuri sex girl marugujrat pornhindivideo.com sex blue com sex pron videos xxx-pakistani.com x porn please deshi xnx orgymovs.net mallu force sex