چرا ممنوع‌المنبر ساواک، در استان گیلان ممنوع‌التصویر است؟!

طی 5 سال گذشته علیرغم اینکه در جلسات متعدد کشوری و رهبری و مجلس خبرگان رهبری دعوت می‌شود معلوم نیست چرا در استان خودش غریب و مهجور و ممنوع التصویر است؟! آیا گیلان ملوک الطوایفی و تابع قوانین خاص است که با قوانین کشوری تفاوت دارد یا رشک حسودان و کوته نظران سبب مهجوریت وی است؟

به گزارش مجله خبری تپــــــور از رشت، سید علی‌اکبر طاهائی استاندار اسبق گیلان طی یادداشتی نوشت:

مدتی در این فکرم چرا بعضی از متولیان گیلان برخلاف آموزه دینی (وقر کبارکم) به جای بزرگداشت بزرگان و سرمایه های علمی و سیاسی استان آنان را تحقیر و تبعید می‌کنند؟

به نظر می رسد عمل این قبیل به ظاهر بزرگان مصداق (توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند) باشد زیرا به مکافات عمل اعتقادی ندارند و در عمل مصداق واقعی (واعظ غیر متعظ) هستند و خود (کمتر توبه می‌کنند)!

بعنوان مثال وقتی مهندس روح‌الله قهرمانی چابک بر اریکه قدرت استان بود تلاش های فراوانی صورت گرفت تا از قدرت پایین کشیده شود که شد و بعدها هم از ترس محبوبیت و شهرت وی از هیچ اقدامی برای به محاق بردن وی بسنده نکردند تا اینکه به رحمت خدا رفت ولی وقتی دستش از دنیا کوتاه شد شاید باورشان نشد که مرده است از این رو همین منتقذان در صف اول مجلس ترحیمش حضور یافتند تا مطمئن شوند که دیگر بر نمی‌گردد!

بار دیگر تاریخ تکرار شد و یکی دیگر از شخصیت های شناخته گیلانی که در ایران و مجامع علمی تقریبا دنیا شناخته شده است و آثار علمی و رشحات قلمی نه بی نظیر، بل کم نظیر ایشان مرزها را در نوردید و به زبان های مالایی و انگلیسی و عربی ترجمه شده و در بسیاری از حوزه ها و دانشگاهها جزء کتاب های درسی در آمده و در روزگار قبل از انقلاب بسبب مبارزات سیاسی زندانی و ممنوع المنبر و محرومیت ها کشیده و بعد از انقلاب تا سال ۹۷ تصدی پست های طراز اول استانی داشته و به اعتراف دوست و دشمن از مروجان بلامنازع نظام است امروز در استان خودش مثل (مصدق) به جای تبعید در احمدآباد در شهر عروس گیلان غریبانه در گوشه عزلت خزیده و به جای یونجه کاری مشغول تحقیق و مطالعه در زمینه مفاهیم اسلامی و نشر آن است!

وی که در ردیف اعاظم دینی و سیاسی کشوری و مبارزان انقلاب است و با آنان حشر و نشر داشته و در راه پیروزی انقلاب مجاهدت های فراوانی داشته بگونه ای که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی حداقل بیش از ۱۵۰ برگ سند مبارزات انقلابی وی موجود است آیا مستحق این جفا هست؟

چگونه است تا چندی قبل آستانه‌اش قبله حاجات برخی از همین مدیرانی بود که امروزه چنان او را در غربت نشاندن که باید چشم به در بدوزد بلکه برخی از دوستداران وی به دور از چشم برخی ها (۱) به دیدارش بیایند تا به قولش (توانسی) داشته باشد و گاهی از سر درد این بیت حافظ را زمزمه کند:
رفیقان چنان عهد صحبت شکستند که گویی نبوده‌ست خود آشنایی…..

طی ۵ سال گذشته علیرغم اینکه در جلسات متعدد کشوری و رهبری و مجلس خبرگان رهبری دعوت می‌شود معلوم نیست چرا در استان خودش غریب و مهجور و ممنوع التصویر است؟! آیا گیلان ملوک الطوایفی و تابع قوانین خاص است که با قوانین کشوری تفاوت دارد یا رشک حسودان و کوته نظران سبب مهجوریت وی است؟

تا کنون کسی حاضر نشد دلیل ممنوع التصویری ایشان را اعلام نماید تا مردم را یکدله کنند که ایشان ضد نظام و اسلام است! اگر چنین است چگونه کتاب آیین مملکت داری وی به اشاره حضرت آیت الله العظمی سیستانی به عربی ترجمه و چاپ شد؛ اگر ضد انقلاب و از اصحاب فتنه است چرا چندی قبل کتاب (ولایت فقیه) وی در قم بعنوان کتاب سال انتخاب و با حضور اساتید و اعاظم دینی و ریاست دفتر رهبری از وی تجلیل شد ؟! و خیلی از (آیا) های دیگر!
آقایان بزرگان گیلان! علی (ع) فرمود: از گذشتگان پند گیرید، “قبل از اینکه آیندگان از شما پند گیرند”. شما که مبلغ و مروج شعار (وقر کبارکم) هستید چرا (واعظ غیر متعظ) هستید و (مکافات عمل) را باور ندارید؟!
بیا تا قدر یکدیگر بدانیم – که تا ناگه ز یکدیگر نمانیم
چو برگورم بخواهی بوسه دادن – رخم را بوسه ده کاکنون همانیم

دنیای بی وفا و اهالی دنیای فانی و ( دون و بازیگر ) به مظهر صدق و حقیقت مانای وفا و طهارت و پاره تن و جان پیامبر – حضرت فاطمه اطهر – صلواه الله علیهما – وفا نکرد تا اینکه اهالی این دنیای فانی و بی وفا بخواهند به عالم محقق و گرانقدر و پیشکسوت انقلاب اسلامی در گیلان – آیه الله زین العابدین قربانی – وفا و اعتناء بایسته مبذول دارند. ضمن احترام به نماینده محترم و معزز ولی فقیه در گیلان و دیگر اعضاء مجلس محترم خبرگان رهبری و علمای وارسته و خدوم استان، بهرحال موجب تأسف است و برای نظام مظلوم جمهوری اسلامی و صدا و سیمای ملی و استانی عدم بهره گیری از قلم و بیان آن بزرگوار خسارتی اسفبار.

تحقیقا مقام معظم رهبری – حضرت آیه الله العظمی خامنه‌ای – اینگونه رفتارها را نمی‌پسندند و وجدان جمعی و اقتضاء همدلی و همبستگی ملی نیز این قبیل رفتار غیر خردورزانه و غیر منصفانه را بر نمی‌تابد.

انتهای پیام/۱۳۰۳