۱۲۶ واحد صنعتی مکلف به درج قیمت کالا هستند

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت با تاکید بر اجرای طرح درج قیمت تولید در کالا‌های مشمول جشنواره خرید شفاف، گفت: تقویت و توسعه فرآیند خود تنظیم گری، جلوگیری از احتکار، ایجاد اطمینان در مصرف کنندگان از تامین و توزیع مطلوب کالا، ایجاد رقابت در کسب فرصت‌های بازار - توسعه کسب و کار و مهمتر از همه، آگاهی بخشی به مردم از فرآیند دقیق قیمت‌گذاری از ارکان اجرای این طرح است.

به گزارش مجله خبری تپـــور، معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت عصر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه ۱۲۶ واحد صنعتی مکلف به درج قیمت کالا هستند، اظهار کرد: تاکنون چهار گروه کالا برای این طرح تعریف شده که درج قیمت تولید آن‌ها الزامی شده است.

نقدی با تاکید بر اجرای طرح درج قیمت تولید در کالا‌های مشمول جشنواره خرید شفاف، تصریح کرد: تقویت و توسعه فرآیند خود تنظیم گری، جلوگیری از احتکار، ایجاد اطمینان در مصرف کنندگان از تامین و توزیع مطلوب کالا، ایجاد رقابت در کسب فرصت‌های بازار – توسعه کسب و کار و مهمتر از همه، آگاهی بخشی به مردم از فرآیند دقیق قیمت گذاری از ارکان اجرای این طرح است.

وی با اشاره به چگونگی تخمین و ثبت قیمت نهایی در هر محصول، بیان کرد: در کالا‌های مصرفی حداکثر ۲۷ درصد و در کالا‌های سرمایه‌ای حداکثر ۳۰ درصد هزینه توزیع به قیمت درج شده درب کارخانه روی کالا اضافه می‌شود و بیش از این تخلف محسوب می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت با بیان اینکه بازرسی‌های درج قیمت تولید از مبداء کارخانجات در شهرستان‌های متعدد گیلان درحال انجام است، اضافه کرد: تاکنون تعداد ۱۲۶ واحد تولیدی در گیلان مکلف به درج قیمت تولید بر روی محصولات خود شده اند و همچنان این روند برای دیگر محصولات تولیدی و صنعتی گیلان در حال اجرا است.

 

انتهای پیام/۱۳۰۳