رسانههای بیگانه به دنبال القای ناامنی به جامعه/مانور رسانههای بیگانه در ماجرای مسمومیت دانشآموزان
به گزارش مجله خبری تپــــــور، علیرضا داوودی کارشناس ارشد رسانه و علومشناختی در برنامه زنده «امواج شبهه» شبکه رادیویی با اشاره به موضوع مانور رسانههای بیگانه نسبت به ماجرای مسمومیت دانشآموزان، اظهار کرد: رسانههای بیگانه پس از موضوع مهسا امینی، چهار فاز با رویکردی جدید تعریف کردند.
وی افزود: بخش نخست بحث تعریف موضوع است که معمولاً شروع به تعریف موضوع هفت روز ابتدایی هر واقعهای میکنند، موضوعی که بر اساس آن علاوه بر اینکه امکان ورود مخاطب به گردانه را ایجاد میکنند، ارزیابی از توانمندی خودشان در این حوزه داشته باشند.
این کارشناس ارشد رسانه و علومشناختی ادامه داد: از روز هشتم تا یازدهم اقدام به سنجش محیط میکنند که معمولاً حوزه جغرافیایی موضوع در این مرحله حائز اهمیت است، الحاق حوزه جغرافیایی به موضوعی که تعریف کردند روش کندی موضوعی جدیدی را بروز میدهد.
داودی یادآور شد: از مرحله سوم یعنی از روز دوازدهم تا هجدهم شروع به واژهسازی میکنند، در این مرحله واژهها را تست میکنند تا ببینند کدام واژه جواب میدهد، جنس آزادسازی واژگان توسط رسانههای بیگانه حتماً با امتداد همراه هست. در اغتشاشات اخیر ابتدا بحث معترضان و اعتصاب مطرح شد و پس از آن به موضوع شهید میهن ورود کردند.
وی عنوان کرد: در اتفاقاتی که این روزها در مدارس در حال رخدادن است نیز از شیوه واژهسازی استفاده کردند و از بحث مسمومیت و عبارات مترادف به حملات شیمیایی رسیدند، بنابراین از واژهسازی تا روزهای پانزدهم و شانزدهم استفاده میکنند که در بازههای زمانی مختلف متفاوت است.
این کارشناس ارشد رسانه و علومشناختی تصریح کرد: اگر تحولات موازی اتفاق بیفتد زمان کوتاهتر میشود و اگر اتفاقی نیفتد قاعدتاً زمان را طولانیتر میکنند، پس از آن وارد مرحله چهارم میشوند که بین بیست و یک تا بیست پنجروز زمان میبرد، در این مرحله اقدام بهاضافه کردن موضوعات برای تبدیل مسئله است.
انتهای پیام/۱۳۰۳
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0