ماجرای خودروهای دپوشده اماراتی در بندرانزلی!
به گزارش مجله خبری تپور؛ حسین یونسی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید مدیر توسعه حملونقل و تجارت کشور قزاقستان و معاون سفیر و نماینده شرکت راهآهن این کشور در ایران اظهار کرد: ایران بیشترین ارتباط تجاری را با کشورهای روسیه و قزاقستان دارد؛ اما در مراودات تجاری با بندر اکتائو قزاقستان به دلیل یک سر بودن بار کشتیها، صاحبان کشتیهای ایرانی تمایلی به تردد در این مسیر ندارند.
وی با بیان اینکه هیئت بازدیدکننده از این مجتمع بندری برای ارسال کشتی جهت حمل این محموله قول مساعد داد، افزود: توسعه تجارت ۲ کشور در گرو فعالشدن کریدور شمال – جنوب است و این هیئت در بازدید از امکانات و تجهیزات مجتمع بندری انزلی از امکانات این بندر ابراز رضایت کردند.
وی مشکل دیگر بندر اکتائو قزاقستان را نبود عمق لازم برای تردد کشتیها دانست و گفت: کشتیها در این بندر نمیتوانند با تمام ظرفیت بارگیری کنند و پایین آمدن تراز آب دریای خزر بر تمام بنادر حاشیهای این دریا تأثیر گذاشته است.
مدیر توسعه حملونقل و تجارت قزاقستان نیز در این بازدید به سفر معاون رئیسجمهور این کشور به ایران اشاره کرد و گفت: کشورهای ایران و قزاقستان توافقاتی را برای افزایش همکاریها در حوزه حملونقل کالا داشتهاند و در این راستا بازدیدهایی از بندرعباس بهعملآمده و بهزودی از چابهار نیز بازدید میکنیم.
دورین بریکتوف عنوان کرد: اطلاعات مفصلی از بنادر ایران دریافت کردیم که در بازگشت در اختیار مقامات کشورمان قرار داده تا تصمیمات ارزندهای را در راستای توسعه روابط و مناسبات ۲ کشور اتخاذ کنند.
انتهای پیام/1301
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0