عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد

تعیین تکلیف نهضتی‌ها، خرید خدماتی‌ها، معلمان غیرانتفاعی و حق‌التدریسی‌ها در مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلانی با تأکید بر بهره مندی از ظرفیت نهضتی‌ها، خرید خدماتی‌ها، معلمان غیرانتفاعی و حق‌التدریسی‌ها در آموزش وپرورش گفت: تعیین تکلیف همه معلمان غیر رسمی آموزش و پرورش در دستور کار کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش مجله خبری تَـپور؛ علیرضا منادی عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ شورای معاونان، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش گیلان در دهکده ساحلی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم در آموزش و پرورش و هم در بخش آموزش عالی کارهای اقدامات موثری در پیش گرفته است، اظهار کرد: با پیگیری در بحث صندوق ویژه فرهنگیان و با تلاش‌های کمیسیون امروزه هر فرهنگی می‌تواند از منابع آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی فرهنگیان صرفاً مربوط به افزایش حقوق نبوده بلکه به ارتقای جایگاه معلمان و امکان رقابت‌پذیری آنان می‌اندیشیم، گفت: کرونا ما را وارد فضای جدیدی کرده چرا که بسیاری از مدارس ما با آموزش مجازی آشنایی نداشتند که البته با تلاش فرهنگیان، آموزش در فضای مجازی ادامه یافت.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به مهارت آموزی برای ورود به بازار کار افزود: مهارت افزایی منجر به کاهش بیکاری خواهد شد و البته تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز بسیار حائز اهمیت است.

منادی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان به نوسازی مدارس کشور اختصاص دادیم که البته با این حجم افزایش مصالح ساختمانی باید این بودجه افزایش یابد، تصریح کرد: ساماندهی همه نیروهای غیررسمی هم در دستور کار مجلس قرار دارد و این موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اگرچه گیلان دارای مناظر زیبایی است اما نباید از مشکلات آن غافل شد، افزود: باید بودجه گیلان در حوزه ساخت و ساز مدارس به شکل ویژه افزایش پیدا کند.

تلاش کمیسیون دررتبه‌بندی فرهنگیان قابل تقدیر است
احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش کمیسیون آموزش و تحقیقات در بحث رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: اصلاح مواردی از رتبه‌بندی فرهنگیان در مجلس آن هم در یک مدت بسیار کوتاه امر مهمی بود که با همت نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عملیاتی شد.

تعیین تکلیف همه معلمان غیر رسمی
حسین امامی راد نماینده چناران، طرقبه و شاندیز نیز در این جلسه با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت نهضتی‌ها، خرید خدماتی‌ها، معلمان غیرانتفاعی و حق‌التدریسی‌ها در آموزش وپرورش گفت: تعیین تکلیف همه معلمان غیر رسمی آموزش و پرورش در دستور کار کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی است.

مصمم به اجرای رتبه‌بندی هستیم
رضا حاجی‌پور دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در این جلسه با تاکید بر پیگیری کمیسیون آموزش در مورد رتبه‌بندی و تعیین تکلیف همه معلمان غیر رسمی آموزش و پرورش گفت: دولت گذشته تنها پنج هزار میلیارد برای رتبه‌بندی اختصاص داده و در اجرای برخی برنامه‌ها از جمله رتبه‌بندی با ما صادق نبود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کمیسیون حساسیت بالایی نسبت به رتبه‌بندی دارد، افزود: ما در اجرای رتبه‌بندی مصمم هستیم ما خود را در کنار معلمان می‌دانیم و دولت هم باید اعتبارات رتبه‌بندی را تامین نماید.

توجه به اقتصاد آموزش و پرورش
مهدی اسماعیلی دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه اقتصاد آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود تا مشکلات این حوزه حل و فصل شود، اظهار کرد: گیلان زمانی در حوزه آموزش و پرورش سرآمد بود اما الان در حال عقب گرد است بنابراین باید با همت نمایندگان چنین مشکلاتی ریشه‌یابی و حل و فصل شود.

انتهای پیام/۱۳۰۱